انتخاب

ساخت وبلاگ
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک خطیب برجسته دینی تأکید کرد: امروز ادب و احترام نسبت به خاندان امام برای هرکسی که انقلاب را باور دارد واجب است.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، حجت الاسلام و المسلمین حمید زاده در مراسم هشتمین سالگرد رحلت یار دیرین امام آیت الله توسلی در حسینیه جماران، با اشاره به عظمت شخصیت امام راحل در عرصه فقاهت و مرجعیت، اظهار داشت: امام راحل طی قرون متمادی و سلسله الذهب فقهای اسلام و تشیع، دردانه ای است که خداوند در دوران اخیر به ما عطا کرد.

وی امام را مرجعی خواند که دستش به سوی آسمان و دلش همراه مردم بود و افزود: امام نه لحظه ای از خدا غافل شد و نه در قبال مسائل مردم لحظه ای در آسایش و آرامش بسر برد.

حمید زاده گفت: خداوند افقی را برای امام ایجاد کرد تا بتواند در تک تک ملت اثر بگذارد و دل همگان را در بستر توحید و برای شکستن بت طاغوت بسیج کند.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه همه کسانی که همراه و نزدیک امام بوده اند این ویژگی های امام را درک کرده اند، تصریح کرد: شخصیت های برجسته ای چون آیت الله سید جلال الدین آشتیانی یا آیت الله توسلی که جذب شخصیت عرفانی امام شدند نه به اعتبار گویش ایشان بلکه به اعتبار پویش امام بوده است؛ همانگونه که امبرالمومنین(ع) می فرمایند «از محبوب ترین بندگان نزد خداوند بنده ای است که خداوند دستش را گرفته است و در قلمرو جان او را در غلبه بر نفس یاری اش رسانده است».

این خطیب برجسته گفت: بنابراین اگر انسان مرگ را نزدیک ببیند زور نمی گوید، ظلم نمی کند و مست جام قدرت نمی شود.

وی افزود: امام روی انجام تکالیف تأکید داشت و اینکه عملشان خوشایند کسی باشد برایشان مطرح نبود؛ گویی حساب و کتاب خدا آنچنان نزد او جلوه داشت که لحظه ای از خدا غافل نمی شد.

حمید زاده با اشاره به «پایداری در مسیر انقلاب» به عنوان یکی از درس های امام، تأکید کرد: امام فقط خلاصه شده در این حسینیه نیست بلکه امام با بیت و دودمانش مطرح است. بنابراین مطلبی که اخیرا آیت الله هاشمی رفسنجانی در قضیه مربوط به حضرت آیت الله حاج حسن آقا خمینی گفتند یک تعارف نبود، بلکه یک سوز و گداز و آتش درون بود که زبانه کشید.

وی ادامه داد: ادب و احترام نسبت به بیت امام از قانون فراتر است؛ زیرا قوانین در جریان زندگی انسان امور اعتباری هستند که اگر انسان در میان آنها گم شود یک زندگی مانند روبات خواهد داشت؛ لذا اخلاق در منطق دین از قانون بالاتر است و مفاهیمی چون ایثار، مواسات، مکارم اخلاق و... در هیچ قانونی قابل تبیین نیستند.

این خطیب برجسته تأکید کرد: امروز ادب و احترام نسبت به خاندان امام برای هرکسی که انقلاب را باور دارد واجب است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی نه از دوران دفاع مقدس، بلکه از سالهای 41 و 42 آغاز می شود، یادآور شد: فریادهای پرطنین روح خدا در حالی طنین انداز شد که در کالبد ملت و کشور فرصت نفس کشیدن وجود نداشت.

حمید زاده با تجلیل از رشادت های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و تأکید بر اینکه این ملت و کشور به همه مردان جبهه ها که در مقابل صدام جنگیدند به دیده احترام می نگرد ، یادآور شد: تاریخ انقلاب اسلامی نباید فراموش شود و انقلابی های حقیقی که در رأس آنان امام خمینی است نباید از خاطره کشور و ملت محو گردد که این امر نه از باب انگیزه های سیاسی بلکه باید از باب ادب و احترام نسبت به امام باشد.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: انقلابی کسی نیست که در فضای آرامش و در جست وجوی نام و نشان انقلابی شود، بلکه انقلابی آن کسی است که در کوره حوادث انقلاب آبدیده شده و جان خود را تقدیم این مسیر کرده است.

این خطیب برجسته دینی با انتقاد از برخی برنامه های صدا و سیما در ایام دهه فجر گفت: به فراموشی سپردن تاریخ انقلاب، نادیده گرفتن حقوق زنان و مردانی است که شعار «فضل الله مجاهدین علی القاعدین» که از سوی امام سر داده شد را چون تابلویی در مقابل خود قرار دادند و با تمام وجود و هستی خویش به مقابل دشمن رفتند.

وی افزود: بنابراین یکی از ابعاد حق شناسی نسبت به امام  وانقلاب نه از ظریق تصاویر سانسور شده و سخنان تقطیع شده ایشان برای توجیه کارهای زشت برخی، بلکه دیدن تاریخ انقلاب و امام است و آیت الله توسلی یکی از شخصیت های برجسته این عرصه بود که افتخار خدمت در دقتر و بیت امام را داشت.

حمید زاده، ادب، اخلاق، لب متبسّم و شرح صدر را از خصائل آیت الله توسلی ذکر کرد و یادآور شد: برخی افراد مدعی فعلی، روزگاری به دنبال ایشان بودند تا از امور در امور شرعی اجازه بگیرند.

وی تصریح کرد: اینکه دلسوزان امام راحل، دلسوز اهداف ایشان هستند همچون برخی دلواپسان و مدعیان دروغین نیستند؛ لذا باید این ارزش ها را حفظ کرد.

این خطیب برجسته دینی با اشاره به شخصیت علمی یادگار گرامی امام خمینی حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی گفت: آنچه مراجع بزرگوار عظام همچون آقایان وحید خراسانی، جواد آملی، راستی کاشانی، موسوی اردبیلی، شبیری زنجانی و دیگر آیات بزرگوار در رابطه با آیت الله حاج حسن آقای بزرگ گفتند تعارف نبود ؛ چرا که بعضی از این آقایان بعضا حتی اهل سیاست هم نیستند و نگاهشان حوزوی است. لذا برخی افراد در شرایطی که دنیای قبر و قیامتی هم وجود دارد، سخنان باطلی می گویند، در حالی که باید به عواطف و احساسات مردم جواب داد.

وی در ادامه یادآور شد: وقتی خدا اراده کند که کسی را بالا ببرد کسی نمی تواند جلوی آن را بگیرد و بنابراین بیت امام همچنان می تابد و اشعه های خود را پرتو افکن خواهد کرد و اینگونه نیست که خدا اجازه دهد آنچه برخی افراد می خواهند تحقق یاید.

حمید زاده در پایان سخنان خود بر ضرورت حضور مردم در انتخابات آتی مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی تأکید کرد.

در این مراسم یادگاران گرامی امام راحل حجج اسلام سید حسن خمینی، سید یاسر خمینی، سید علی خمینی، مرتضی اشراقی، آیت الله هاشمی رفسنجانی، رییس دولت اصلاحات، جمعی از علما و شخصیت های سیاسی از جمله آیت الله سید محمد موسوی بجنوردی، آیت الله سید محمد موسوی خوئینی ها، آیت الله سید محمد هاشمی، حجج اسلام مجید انصاری، موسوی لاری، سید سراج الدین موسوی، محمدصادق صالحی منش، محمدعلی ابطحی، کیان ارثی، احمدی بروجردی، مسعود ادیب و آقایان سید حسین هاشمی استاندار تهران، دکتر حمید انصاری، سید علی خاتمی، غلامحسین کرباسچی، فیض الله عرب سرخی، جواد اطاعت، جواد امام، جهانبخش خانجانی و...حضور داشتند. 

همچنین چند تن از قاریان و مداحان اهل بیت به قرائت قرآن و مرثیه سرایی پرداختند و حجت الاسلام و المسلمین حمیدزاده سخنانی را ایراد کرد که مشروح سخنان وی متعاقبا منتشر می شود.

- - , .

انتخاب...
ما را در سایت انتخاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار select بازدید : 117 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 23:31

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه، سخن گفتن از ایجاد منطقه حائل و پرواز ممنوع در سوریه را تکرار خطاهای قبلی دانست.

حسین امیرعبداللهیان تاکید کرد: راه‌حل بحران سوریه که امنیت منطقه را متأثر کرده، صرفاً سیاسی است.

او با انتقاد شدید از برخی کشورهایی که در میز مذاکرات گروه بین‌المللی حمایت از سوریه حضور دارند اما در عمل رویکرد نادرست نظامی را پیگیری می‌کنند، افزود: بدون تردید تکرار موضوع منطقه پرواز ممنوع کمکی به امنیت و ثبات منطقه نمی‌کند.

امیرعبداللهیان گفت: برای تحقق راه‌حل سیاسی در سوریه کنترل مرزهای همسایگان این کشور و اجازه ندادن و تسهیل نکردن تردد تروریست‌ها ضروری است.

معاون وزیر امور خارجه افزود: ما از ارسال کمک‌های انسان دوستانه و ایجاد آتش‌بس در همه مناطق سوریه به جز مناطقی که تروریست‌ها حضور دارند حمایت می‌کنیم و ازسرگیری گفت‌وگوهای نمایندگان حکومت سوریه با معارضان معتقد به راهکار سیاسی در چارچوب تلاش‌های سازمان ملل متحد را ضروری می‌دانیم.

امیرعبداللهیان هشدار داد: اگر خطای استفاده ابزاری از تروریسم در منطقه به ویژه در سوریه، یمن و عراق فوری متوقف نشود، امنیت و ثبات منطقه را بیش از پیش متأثر خواهد کرد.

او در ادامه گفت‌وگوی خود با خبرگزاری صدا و سیما با اشاره به ادامه حملات علیه یمن افزود: حمله کشوری عربی به کشور عربی دیگر و حمله کشوری اسلامی به مردمی بی‌دفاع در کشور اسلامی دارای تاریخ، تمدن و فرهنگ اسلامی ادامه رویکرد خطای دیگری در منطقه است.

معاون وزیر امور خارجه تاکید کرد: باید اجازه داد که با تمرکز بر راه‌حل سیاسی و توجه به ضرورت توقف فاجعه انسانی در یمن، آینده سیاسی این کشور به دست مردم و با مشارکت همه گروه‌های یمنی از طریق تکمیل روند سیاسی با روش‌های شناخته شده دموکراتیک محقق شود.

- - , .

انتخاب...
ما را در سایت انتخاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار select بازدید : 392 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 23:31

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنرانی محمدرضا عارف، کاندیدای انتخابات نهمین مجلس شورای اسلامی لحظاتی قبل در مسجد جامع نارمک آغاز شد.

محمدرضا عارف در مسجد محله نارمک با حضور در جمع مردم از برنامه‌ها و دیدگاه‌های خود برای مجلس شورای اسلامی سخن گفت. طبق اعلام مسئولان، پس از اتمام سخنرانی دکتر عارف، جلسه پرسش و پاسخی در حضور این کاندیدای مجلس و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با نمازگزاران برپا می‌شود.

مسجد جامع نارمک یکی از پایگاه مهم شرق تهران برای سیاسیون به حساب می‌آید که به دلیل مجاورت با محل سکونت رییس جمهور سابق ایران - میدان ٧٢ محله نارمک - همواره به عنوان یکی از پایگاه‌های سخنرانی‌های او در ٨ سال ریاست جمهوری شناخته می‌شود.

- - , .

انتخاب...
ما را در سایت انتخاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار select بازدید : 119 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 22:17

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 قیمت هر اونس طلا پس از افزایش قیمت ۲ درصدی در روز پنجشنبه امروز نیم درصد کاهش داشت و به ۱۲۲۵ دلار و ۴۳ سنت رسید.

به گزارش رویترز، قیمت طلا امروز بخشی از افزایش های قابل توجه دیروز را خنثی کرد، اما به دلیل افت شاخص ها در بازارهای بورس همچنان در بالای 1200 دلار باقی ماند.

رشد 16 درصدی قیمت طلا تا اینجای امسال موجب شده تا فلز زرد در میان بازارهای آشفته مالی و نگرانی ها از رشد ضعیف اقتصاد جهانی بهترین عملکرد را در میان دارایی های مختلف به خود اختصاص دهد. اما برخی تحلیلگران می گویند بازار طلا بیش از حد به نوسانات اخیر واکنش نشان داده و فلز زرد احتمالا با افت قیمت بیشتری مواجه خواهد شد.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا پس از افزایش قیمت 2 درصدی در روز پنجشنبه امروز نیم درصد کاهش داشت و به 1225 دلار و 43 سنت رسید. در هفته جاری به دلیل برداشت سودهای انجام شده بعد از رسیدن قیمت ها به بالاترین رقم یک سال اخیر، قیمت طلا یک درصد کاهش داشته است.

تحلیلگران بانک نامورا در یادداشتی نوشتند: 《ما فکر می کنیم افزایش قیمت های فعلی دوام نخواهد داشت و به محض اینکه احساس ریسک پذیری افزایش بیابد، مشابه روندی که در اوایل 2014 و 2015 شاهد بودیم، روند برعکس خواهد شد.》

فعلا ورود سرمایه به صندوق های سرمایه گذاری و افزایش میزان دارایی این صندوق ها به میزانی بیشتر از کاهش دارایی آنها در سال گذشته موجب شده که اوضاع مطابق میل تجار طلا باشد.

ارزش دارایی های اس پی دی آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا روز پنجشنبه 0.38 درصد افزایش داشت و به 713.63 تن رسید.

- - , .

انتخاب...
ما را در سایت انتخاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار select بازدید : 118 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 22:17

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سایت رسمی ائتلاف خبرگان مردم آغاز به کار کرد.

به گزارش ایلنا، سایت ائتلاف خبرگان که از امروز با نشانی khobreganemardom.com در دسترس کاربران است، شامل اخبار، اطلاعیه‌ها و فهرست خبرگان مردم در تهران و سایر استان‌ها و نیز منعکس کننده دیدگاه اعضای این ائتلاف است.

فهرست خبرگان مردم که توسط جمعی از استادان و فضلای حوزه علمیه قم تدوین شده است، مورد حمایت گسترده علما و شخصیت‌های برجسته انقلاب و نظام، به ویژه آیت الله هاشمی رفسنجانی قرار گرفته است.

- - , .

انتخاب...
ما را در سایت انتخاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار select بازدید : 131 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 22:17

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس جمهوری روسیه و پادشاه عربستان سعودی در تماسی تلفنی در مورد مساله سوریه و "تحقق ثبات در خاورمیانه" گفتگو کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری روسیا الیوم، کاخ کرملین امروز (جمعه) اعلام کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در تماس تلفنی با سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان مجددا از وی برای سفر به مسکو دعوت کرده است.

رهبران روسیه و عربستان همچنین "بر عزم خود برای تعمیق همکاری دو جانبه در تمامی سطوح" تاکید کردند.

بر اساس بیانیه کاخ کرملین، سلمان بن عبدالعزیز و ولادیمیر پوتین در این تماس تلفنی از توجه به حل مساله سوریه و تضمین امنیت در خاورمیانه سخن گفتند.

پیشتر و پس از آنکه یک مقام روسیه اعلام کرده بود که ملک سلمان درصدد سفر به مسکو در اواسط ماه مارس آتی به عنوان نخستین سفر پادشاه عربستان به روسیه است، یک مقام رسمی سعودی این خبر را تکذیب کرد.

- - , .

انتخاب...
ما را در سایت انتخاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار select بازدید : 105 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 19:47

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دادگاه شهر کیوتو ژاپن شرکت برق توکیو (تپکو) را موظف کرد که به شهروندانی که برای فرار از تشعشعات رادیواکتیو نیروگاه هسته‌ای فوکوشیما در سال 2011 خانه‌های خود را تخلیه کرده‌اند، غرامت پرداخت کند.

به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک، دادگاه شهر کیوتو هم‌چنین شرکت تپکو را به پرداخت غرامت به افرادی که حتی در منطقه تخلیه نبوده‌اند و به دلیل فرار از تشعشعات رادیواکتیو خانه‌های خود را ترک کرده‌اند موظف کرد.

مجموع مبلغ غرامتی که تپکو باید برای هزینه‌های مربوط به سلامت این افراد که در خارج از محدوده تخلیه، خانه و شغل خود را رها کرده‌اند 265 هزار دلار است.

در سال 2011 برخورد سونامی با نیروگاه هسته‌ای فوکوشیمای ژاپن و ورود آب به داخل آن باعث گدازش این راکتور و تشعشع مواد رادیواکتیو به بیرون شد. پس از این فاجعه 140 هزار نفر از ساکنان منطقه فوکوشیما به دلیل میزان بالای تشعشعات رادیواکتیو خانه‌های خود را ترک کردند.

مقامات ژاپن می‌گویند حداقل 40 سال زمان لازم است تا این منطقه به حالت عادی بازگردد. 

- - , .

انتخاب...
ما را در سایت انتخاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار select بازدید : 84 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 19:47

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک فعال حوزه گردشگری در فرانسه گفت: وقتی دولت نمی‌تواند برای حفظ بناهای تاریخی هزینه زیادی بدهد بهتر است که مردم خودشان برای این موضوع هزینه بدهند و میراث فرهنگی پدرانشان را حفظ کنند.

به گزارش ایسنا، «جیوانا آرتی» رئیس آژانس گردشگری «سیه‌را» در شهر پاریس که برای شرکت در نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته در تهران است، اظهار کرد: خوشحالم که مردم ایران با سرمایه‌های شخصی خودشان خانه‌های تاریخی و بناهای قدیمی را حفظ می‌کنند و در این راه جایی مانند صندوق احیا و بهره‌برداری از بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی به آنها در مرمت و بهره‌برداری از این بناها کمک می‌کند.

وی ادامه داد: من تا به حال چهار بار به ایران آمده و شهرهای مختلف تاریخی آن را دیده‌ام، متوجه شدم در بسیاری از روستاها و شهرها خانه‌ها و اماکن تاریخی زیادی است که بودجه لازم دولتی برای هزینه مرمت و بازسازی آنها وجود ندارد، شاید به این دلیل که تعداد خانه‌ها و بناهای تاریخی در ایران زیاد است و مرمت آنها هزینه زیادی می‌خواهد، از طرف دیگر این خانه‌ها رو به تخریب می‌روند.

«آرتی» افزود: در شهر پاریس بناهای تاریخی حتما حفظ می‌شوند، چه با کمک دولت و چه به کمک انجمن‌ها و مردم شهر. حتی در شهر پاریس ضوابطی برای نداشتن ارتفاع زیاد وضع شده که همه باید از آن پیروی کنند، اما در ایران این ضوابط رعایت نمی‌شود و در شهرهای تاریخی ساختمان‌های بلند و مدرن می‌سازند.

وی بیان کرد: وقتی دولت نمی‌تواند برای حفظ بناهای تاریخی هزینه زیادی بدهد، بهتر است که مردم خودشان این هزینه را کرده و میراث فرهنگی پدرانشان را حفظ کنند. اگر این میراث وجود نداشته باشد شما نمی‌توانید به فرزندان و نسل آینده کشورتان بگویید که داشته‌های شما از فرهنگ چیست.

این فعال گردشگری ادامه داد: روح بناهای تاریخی با تخریب از بین می‌رود، اما شما می‌توانید با رفت و آمد گردشگران به این بناها، این روح و زندگی را به این خانه‌ها بیاورید. در آن صورت بنای تاریخی هم زنده می‌شود. خوب است که از این خانه‌ها به عنوان مراکز پذیرایی از گردشگران استفاده شود. ما نیز در پاریس تعداد زیادی از این اماکن را زنده کرده و پذیرای گردشگران در آنها هستیم.

او با تاکید بر اینکه مردم می‌توانند بخشی از هزینه‌های زندگی خود را صرف مرمت و نگهداری از خانه‌های خود کنند، گفت: درست است که مردم خواستار تغییر در محل زندگی خود هستند، اما آنها می‌توانند بخشی از هزینه‌های خود را کنار گذاشته و خانه‌های قدیمی را نگهداری کنند. اگر در این راه دولت به آنها کمک کند، کار ارزشمندی است وگرنه آنها خودشان با این کار فرهنگشان را حفظ کرده‌اند.

- - , .

انتخاب...
ما را در سایت انتخاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار select بازدید : 82 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 19:47

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: اگر این قوانین که توسط ائتلاف اصولگرایان تهیه شده، اجرا می‌شد، قطعاً من هم تمکین می‌کردم اما هنگامی‌ که رسماً اعلام می‌کنند که فلانی سهم فلان آقا است، وضعیت متفاوت خواهد بود.

محمدحسن غفوری‌فرد در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، با تاکید بر این‌که به هیچ‌عنوان قصد ندارد به نفع لیست ائتلاف اصولگرایان انصراف دهد، گفت: اگر انتخاب افراد برای حضور در لیست ائتلاف اصولگرایان براساس شاخصه‌های مورد تایید خود دوستان انجام گرفته‌بود، شاید توقع و انتظارشان مبنی بر انصراف افرادی که در لیست نهایی قرار ندارند، تاحدودی قابل قبول بود اما حال که انتخاب افراد با انگیزه‌های غیرشفاف انجام شده، نمی‌توان انتظار داشت همه به نفع این ائتلاف انصراف دهند.

نباید مردم را از حق کاندیداشدن محروم کنیم

او گفت: البته من اساساً با طرح چنین انتظاری مخالفم، چراکه فارغ از بحث توجه به شاخص‌ها برای تهیه لیست یا بی‌توجهی به آن، توقع بی‌جا و نادرستی است که انتظار داشته‌باشیم، همه افراد خارج از لیست انصراف دهند، چراکه به هرحال هر فردی حق دارد نامزدی خود را اعلام کند و کسی حق ندارد، مردم را از کاندیدا شدن محروم کند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی خاطرنشان کرد: معتقدم در صورت پذیرش قوانین یک بازی و اجرای تام و تمام این قوانین، باید نتیجه را بپذیریم.

این نامزد اصولگرای مجلس دهم در تشریح برخی از قوانینی که در شورای ائتلاف اصولگرایان زیرپا گذاشته شد، گفت: یکی از این قوانین دوری از هرگونه سهم‌خواهی بود. قانون دیگر توجه به آرای هر نامزد بنابر نظرسنجی‌ها بود و همچنین یکی دیگر از این شاخصه‌ها که کمتر موردتوجه قرار گرفت، تجربه و سواد نامزد‌ها بود.

شوخی غفوری‌فرد درباره نحوه تهیه لیست اصولگرایان

او ادامه داد: به هر حال امتیازدهی به افراد برای تهیه چنین لیستی باید بر اساس ویژگی‌های نامزد‌ها باشد و این ویژگی‌ها باید مشخص باشند و اگر نمی‌خواهند به سواد و تجربه افراد دقت کنند، به بی‌سوادی آن‌ها امتیاز بدهند یا مثلاً بلندی قد نامزد‌ها را در نظر بگیرند و بر اساس قدبلندی و قدکوتاهی لیست را تهیه کنند اما در عمل به هیچ‌کدام از ویژگی‌های افراد توجه نشد!

غفوری‌فرد اضافه کرد: اگر این قوانین که توسط شورای ائتلاف اصولگرایان تهیه شده، اجرا می‌شد، قطعاً من هم تمکین می‌کردم اما هنگامی‌که می‌بینم این قوانین اجرا نشده و رسماً اعلام می‌کنند که فلانی سهم فلان آقاست، وضعیت متفاوت خواهد بود.

او در پاسخ به این سوال که سهم‌خواهی در شورای ائتلاف اصولگرایان به چه شیوه‌ای انجام شده، گفت: البته از ابتدا نگفتند که به‌عنوان مثال ۸ نفر سهم جبهه پایداری است اما به هرحال درمورد چند نفر این تبعیض اعمال شد و به صرف این‌که سهم فلان آقا بوده‌، توجهی به شاخصه‌ها و ویژگی‌هایش نشد یا فرد دیگری در لیست قرار گرفت تا شخصاً لیست ندهد و در نتیجه کسانی در لیست قرار گرفتند که بعضاً رای کمتری نسبت به برخی از افراد خارج از لیست دارند.

حذف ۷ نفر از لیست اصولگرایان در دقیقه ۹۰

این نامزد اصولگرای لیست «صدای ملت» با بیان این‌که میثاق باید دوطرفه باشد، یادآور شد: گفته‌بودم در صورت تهیه لیست براساس شاخصه‌ها، انصراف می‌دهم و امروز هم تکرار می‌کنم اگر ۳۰ نفری که در لیست قرار گرفتند، شرایط بهتری نسبت به من دارند، انصراف می‌دهم اما در جریان تهیه لیست در شورای ائتلاف اصولگرایان شاهد بودیم که در انتهای کار ۷ نفر از کسانی که در لیست بودند، حذف شدند و فارغ از این، رای و امتیاز من از بسیاری از افراد دیگر این لیست هم بالا‌تر بود.

غفوری‌فرد تصریح کرد: نامزدهای انتخابات باید پیش از هر چیز خود را نماینده مردم بدانند، نه نماینده اسم‌ها و افراد!

وقتی موتلفه حقوقم را نادیده می‌گیرد، باید به فکر خودم باشم

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در پاسخ به این سوال آیا حضور چند نفر از اعضای این حزب در لیست، ادامه فعالیت‌های حزبی موتلفه را تحت‌الشعاع قرار نمی‌دهد، اعلام کرد: صحبت در خصوص موتلفه را باید به بعد از انتخابات موکول کنیم؛ با این حال باید بگویم که هدف از عضویت در یک حزب این است که به پشتوانه آن، بتوان بهتر از حقوق خود دفاع کرد اما هنگامی که می‌بینم به تنهایی بهتر از حقوق خود دفاع می‌کنم یا حزبی که عضو آن هستم، حقوق من را نادیده می‌گیرد، باید برای خود فکر دیگری کنم.

- - , .

انتخاب...
ما را در سایت انتخاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار select بازدید : 91 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 18:47

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 وزیر اطلاعات با بیان اینکه تکیه‌گاه انقلاب بر پایه ملت است، گفت: امام راحل قدرت تصمیم را مردم می‌دانستند.

حجت‌الاسلام‌ سید محمود علوی شامگاه پنج‌شنبه در جمع مردم رودهن در مسجد علی بن ابیطالب (ع) این شهر اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران تنها انقلابی است که با خود مردم و رهبری امام راحل شکل گرفت و تنها انقلابی است که مردم دست به اسلحه نبردند.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) قدرت تصمیم را خود مردم می‌دانستند و می‌فرمودند که هیچ قدرتی قادر نیست تا اتحاد مردم را از بین ببرد و اساس و پایه انقلاب اسلامی با خود مردم بود.

وزیر اطلاعات گفت: پس از اینکه انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید، مردم به خیابان‌ها آمدند؛ اما امام خمینی (ره) دستور دادند که دیگر نیازی به حضور مردم در خیابان‌ها نیست و مردم با حضور پای صندوق‌های رأی به جمهوری اسلامی ایران رأی دهند.

علوی ادامه داد: مردم پای نخستین صندوق رأی حاضر شدند و به جمهوری اسلامی ایران که اسم پیشنهادی امام راحل بود، رأی دادند.

وی در خصوص مجلس خبرگان قانون اساسی بیان کرد: پس از اینکه مردم به جمهوری اسلامی رأی دادند، نوبت تصویب قانون اساسی شد که خود امام خمینی (ره) می‌توانستند با انتخاب چند نفر از حقوق‌دان‌ها، فقها و ... قانون اساسی را تصویب کنند، اما امام راحل دستور دادند که مردم نیز باید به ‌آن رأی دهند.

وزیر اطلاعات تصریح کرد: مردم باز هم به پای صندوق‌های رأی آمدند و 70 نفر از فقها، حقوق‌دان‌ها و ... را انتخاب کردند که این افراد قانون اساسی را تصویب کردند و برای اجرا نزد حضرت امام خمینی (ره) بردند.

علوی اضافه کرد: پس از اینکه قانون اساسی به تصویب رسید، امام راحل دستور دادند تا به غیر از اینکه این قانون از صداوسیما پخش شود، در اختیار مردم نیز قرار گیرد؛ تمام مسئولان به طور مستقیم و غیرمستقیم توسط مردم انتخاب می‌شوند.

وی در خصوص مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: بعد از خبرگان قانون اساسی، مجلسی با رأی مردم به نام مجلس خبرگان رهبری تشکیل شد که آنها وظیفه پیدا کردند تا رهبر را تعیین و از آن حمایت کنند.

وزیر اطلاعات افزود: در روز 14 خردادماه سال 68 که امام خمینی (ره) به ملکوت اعلاء پیوستند، در بعد از ظهر همان روز حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان رهبری تعیین شدند.

علوی خاطر نشان کرد: یکی دیگر از مسئولانی که به طور غیرمستقیم انتخاب می‌شود، وزرا هستند که از طریق رئیس‌جمهور معرفی و از طریق مجلس شورای اسلامی تأیید می‌شوند که باز هم مردم در آن دخالت دارند؛ در این خصوص، هم رئیس‌جمهور و هم نمایندگان مجلس شورای اسلامی منتخب مردم هستند.

وی با بیان اینکه خداوند متعال خانه خود را برای مردم ساخت و از نظر قرآن پیامبران هم برای مردم هستند، افزود: 37 سال است که مردم با حضور خود در صحنه‌های مختلف پایه نظام جمهوری اسلامی ایران را محکم‌تر کرده‌اند و مسئولان هر چه دارند از مردم بوده و تکیه‌گاه این انقلاب بر پای ملت است.

وزیر اطلاعات گفت: جمهوری اسلامی ایران متعلق به یک فرقه و شیعه نیست و همه فرقه‌ها از سنی، ارمنی و حتی یهودی که اسلام را قبول ندارند در جمهوری اسلامی ایران سهیم هستند.

علوی ادامه داد: طبق گزارش‌ها، راهپیمایی 22 بهمن سال گذشته و امسال تمام فرقه‌ها از شیعه و اهل سنت و... با حضور حداکثری خود افتخاری دیگر را ثبت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران را باری دیگر ثابت کردند.

وی در خصوص انتخابات آتی بیان کرد: مهم این نیست که چه کسی رأی می‌آورد، بلکه مهم این است که پیامد این انتخابات چه خواهد بود؛ همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند حتی افرادی که جمهوری اسلامی ایران را قبول ندارند نیز رأی دهند و به فکر کشور خود باشند.

وزیر اطلاعات تأکید کرد: همه مردم از شیعه و سنی و اهل هر مذهبی که هستند، باید در هفتم اسفندماه پای صندوق‌های رأی حاضر شوند و به کاندیداهای اصلح رأی دهند.

علوی با بیان اینکه کاندیداها باید از تخریب یکدیگر پرهیز کنند و زیادی‌روی نکنند، بیان کرد: کاندیداها به جای خرج‌های اضافی، هزینه‌های خود را صرف فقرا کنند؛ همچنین آنها سعی کنند که نشاط سیاسی داشته باشند تا بداخلاقی سیاسی به وجود نیاید.

وی اضافه کرد: امیدواریم با حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی یک حماسه دیگری را از انقلاب اسلامی در جهان شاهد باشیم.

- - , .

انتخاب...
ما را در سایت انتخاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار select بازدید : 81 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 18:47

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

عضو فراکسیون رهروان گفت: اصولگرایان نباید شکار جریان اصلاح‌طلبان قرار می‌گرفتند. گام بعدی خطرناک‌تر است.

غلامرضا مصباحی مقدم در گفتگو با خبرنگار مهر، با انتقاد از حضور رئیس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت در فهرست اصلاح‌طلبان گفت: به نظرم این امر نتیجه خلق اصلاح‌طلبان و اصولگرایان در مجلس فعلی است و باید اظهار تاسف کرد.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت ادامه داد: فراکسیون رهروان، اصلاح طلبان اندکی که در مجلس وجود داشت را مورد لطف قرار داد و در فراکسیون به روی آنها گشوده شد، اما بعد از مدتی در داخل فراکسیون میان آنها و اعضای اصولگرای فراکسیون رقابت هایی شکل گرفت.

مصباحی مقدم تصریح کرد: برخی اصلاح طلبان هم در ردیف نایب رئیس دوم مجلس در فراکسیون رهروان رأی آوردند تا در آخرین سال مجلس شورای اسلامی به عنوان گزینه فراکسیون رهروان جهت نایب رئیسی مجلس به صحن علنی معرفی شود. من در همان زمان هشدار دادم و اعلام کردم این اتفاق خطرناک است و مرزها را می شکند و مخلوط می کند.

وی با تاکید بر اینکه اصولگرایان مبانی و اصول شفافی دارند، اظهار کرد: اصولگرایان به چهار اصل مهم اعتقاد دارند. اول اسلام، دوم انقلاب اسلامی با محوریت امام(ره)، سوم ولایت فقیه و چهارم قانون اساسی.

نامزد انتخابات مجلس خبرگان ادامه داد: ما ولی فقیه را نایب امام زمان(عج) می دانیم و اطاعت از او را واجب دانسته و ایشان را فصل‌الخطاب می دانیم. عدول از این جایگاه با اصولگرایی نمی سازد.

مصباحی مقدم اعتقادات سیاسی و دینی اصلاح طلبان را شبهه برانگیز خواند و گفت: اصلاح طلبان هیچ گاه مرادشان از اصلاح طلبی را بیان نکردند. در رسانه ها و مطبوعاتشان نیز این موضوع مورد مناقشه است که آیا ما از کسانی حمایت می کنیم که از کشور فرار کرده و با رسانه های بیگانه همکاری می کنند؟ حتی خانم اصلاح طلبی به مجلس می آید و بعد آن طرف مرز رفته و کشف حجاب می کند. اصلاح طلبان باید اعلام کنند که آیا این افراد نیز اصلاح طلب هستند؟

وی با تاکید بر اینکه نباید مرزها و قلمروهای اصولگرایی و اصلاح طلبی را مخلوط کنیم، اظهار کرد: این اتفاق پذیرفتنی نیست.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت تصریح کرد: از زمانی که یک اصلاح طلب در ردیف نایب رئیس دوم مجلس از فراکسیون رهروان رأی گرفت تا به عنوان گزینه این فراکسیون به صحن علنی معرفی شود، در جلسات فراکسیون رهروان شرکت نکردم به جز یکی دو جلسه از باب ارائه توضیحاتی در موضوعات خاص.

کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: اصلاح طلبان قرار بود تحت پوشش و مدارای اصولگرایان قرار بگیرند نه اینکه صاحب مجلس شوند تا اینکه این اتفاق افتاد و از آن زمان نگران شدم و کنار کشیدم.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز ادامه داد: فکر نمی کردم کار به جایی برسد که رئیس فراکسیون اصولگرایان رهروان در فهرست اصلاح طلبان برای انتخابات قرار بگیرد. این اتفاق عجیب است. آیا رئیس فراکسیون اصولگرایان رهروان از اصلاح طلبان تفاوت رویکردی نسبت به نظام و رهبری دیده است؟

وی افزود: با جایگاهی که آقای جلالی در مجلس پیدا کرده بود بعید بود این اتفاق بیفتد و مرزها آمیخته شود.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت گفت: یک زمان اصولگرایان بال خود را برای حضور اصلاح طلبان باز می کنند، یک زمان اصلاح طلبان اعلام می کنند که اگر فردی تغییر موضع بدهد، ما از حضور او در لیست استقبال می کنیم. این شکار کردن است. نباید اصولگرایان شکار جریان دیگر قرار می گرفتند. گام بعدی خطرناک تر خواهد بود.

مصباحی مقدم اظهار کرد: در صورتی که مجلس اینده ترکیبی از اصلاح طلبان و اصولگرایان باشد، ورود برخی اصولگرایان به دایره اصلاح طلبان شتاب بیشتری می گیرد.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز خاطرنشان کرد: شاید اسم فراکسیون رهروان نیز تغییر کند. باید از الان شفاف عمل کنیم این عدم شفافیت در مسائل سیاسی خوب نیست.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه این عدم شفافیت در مسائل سیاسی ناشی از رفتار رئیس مجلس است، توضیح داد: آقای لاریجانی را یک اصولگرای جدی می دانم که بازی اصلاح طلبان را نخورده و نمی خورد و ملتزم به خط و مشی اصولگرایان است.

کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: ایشان در آخرین گفتگویشان با بنده به محوریت روحانیت مبارز در انتخابات تاکید کردند و اعلام کردند هر جا روحانیت مبارز به نتیجه برسد، من حمایت می کنم.

مصباحی مقدم با انتقاد از عدم انصراف اصولگرایانی که در لیست اصولگرایان حضور ندارند، گفت: برخی اصولگرایان قبل از ارائه لیست تاکید کرده بودند که اگر اسم ما در لیست ۳۰ نفره نیاید، انصراف می دهیم اما علی رغم حذفشان در لیست ۳۰ نفره ایستاده اند و انصراف نمی دهند.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت این اقدام را نوعی عدول از موضع حمایت از اصولگرایان دانست و گفت: حتی اگر این نامزدها رأی نیاورند، بخشی از رأی اصولگرایان را هم نصیب خود کرده اند و اگر رأی بیاورند هم رخنه‌ای در آراء اصولگرایان است.

وی گفت: اولین بار است که لیستی از اصولگرایان به وجود آمده که همه اصولگرایان را تحت پوشش خود قرار داده است اگر ایرادی هم دارد روی هم رفته قابل قبول است و باید به آن وفادار بود.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز اختلاف لیست جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم را ناشی از اختلاف سلیقه خواند و در پایان پیش بینی کرد: مجلس دهم ترکیبی از اصولگرایان و اصلاح طلبان خواهد بود و دو سوم اصولگرایان و یک سوم اصلاح طلبان در مجلس آینده حضور می یابند.

- - , .

انتخاب...
ما را در سایت انتخاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار select بازدید : 117 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 18:47

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بنا بر اعلام یکی از فرماندهان نیروی هوایی آمریکا،‌ باراک اوباما قصد دارد بودجه‌ای 28 میلیارد دلاری را به نیروی هوایی آمریکا برای به‌روزرسانی تسلیحات هسته‌ای بازدارنده خود اختصاص دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، جنرال جک وینشتین، جانشین فرمانده ستاد بازدارندگی استراتژیک نیروی هوایی آمریکا، گفت: آمریکا قصد دارد در طول سه دهه آینده هر سه بخش زرادخانه هسته‌ای خود را به‌روز‌رسانی کند و البته نیروی هوایی بر دو بخش دیگر اولویت دارد.

وینشتین ادامه داد: بودجه کاخ سفید شامل 6.5 میلیارد دلار برای سال مالی 2015 و 28 میلیارد دلار دیگر برای پنج سال آینده در راستای به‌روزرسانی تسلیحات هسته‌ای بازدارنده نیروی هوایی است.

این فرمانده آمریکایی اظهار کرد: در سال 2017 نیروی هوایی 5 درصد از کل بودجه خود را به به‌روزرسانی تسلیحات هسته‌ای اختصاص خواهد داد.

وینشتین با رد انتقادات مطرح شده در مورد قصد آمریکا برای به‌روزرسانی‌های گسترده زرادخانه هسته‌ای خود، گفت: این اقدامات در راستای به‌روز‌رسانی تسلیحات هسته‌ای احتمال آغاز جنگ را افزایش نخواهد داد.

دولت اوباما طرح بودجه 19 میلیارد دلاری را برای به‌روزرسانی همه بخش‌های زرادخانه‌های هسته‌ای آمریکا به کنگره داده است که هنوز به تصویب نمایندگان آمریکایی نرسیده است.

بنا بر تخمین مرکز تحقیقات عدم اشاعه تسلیحات هسته‌ای، کل هزینه‌ به‌روزرسانی زرادخانه هسته‌ای آمریکا طی 30 سال آینده حدود 1000 میلیارد دلار خواهد بود. 

- - , .

انتخاب...
ما را در سایت انتخاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار select بازدید : 95 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 17:30

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پرشکی که روز جمعه در قالب کاروان نورآوران سلامت به شهرستان آبادان سفر کرده است در روستای ابوشانک 12 عمل جراحی چشم انجام داد.

به گزارش ایرنا سیدحسن قاضی زاده هاشمی صبح جمعه 12 بیمار روستای ابوشانک را تحت عمل جراحی آب مروارید چشم و تومور چشمی قرار داد.

طرح نورآوران سلامت از آذرماه امسال با استقرار سه کلینیک سیار چشم پزشکی ، دندان پزشکی و اتاق عمل سیار در روستای ابوشانک آبادان آغاز شده است.

مدیر اجرایی بنیاد خیریه نورآوران سلامت در محل روستای ابوشانک آبادان به خبرنگار ایرنا گفت:از چهارم آذرماه تاکنون 243 عمل جراحی چشم توسط پزشکان حاضر در طرح نورآوران سلامت در روستای ابوشانک انجام شده است.

امیرحسین جعفری افزود:امروز نیز علاوه بر 12 جراحی چشم که توسط وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی بر روی بیماران این روستا انجام شده 35 جراحی چشم دیگر نیز از سوی پزشکان جراح حاضر در این طرح بر روی بیماران این روستا انجام می شود.

وی اظهار کرد:کلینیک های سیار طرح نورآوران سلامت تا 15 اسفندماه در روستای ابوشانک آبادان مستقر بوده و پس از آن از 15 فروردین به یکی از روستاهای محروم استان قم اعزام می شوند.

بنیاد خیریه نورآوران سلامت با راه اندازی سیستم درمانی قابل حمل و متحرک، خدمات درمانی را در مناطق محروم ارائه می نماید.

کلینیک متحرک دندان پزشکی و چشم پزشکی و اتاق عمل چشم این خیریه اولین تجربه ساخت این نوع واحدهای درمانی قابل حمل در ایران بوده است.

در سفرهای مجموعه نورآوران سلامت ، تریلرهای سیار حامل تجهیزات ، برای مدت چندماه در یک منطقه محروم مستقر می شوند و تیم های درمانی شامل دندان پزشک، چشم پزشک و اپتومتریست و سایر اعضا به محل اعزام شده و خدمات درمانی دندانپزشکی و چشم پزشکی رایگان ارائه می دهند.

کلیه خدمات دندان پزشکی و نیز خدمات چشم پزشکی اعم از معاینه ، تحویل دارو، عینک و جراحی به رایگان انجام می شود.

وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی که روز پنجشنبه در سفری دو روزه وارد استان خوزستان شده عصر جمعه از روند احداث بیمارستان 220 تختخوابی طالقانی آبادان دیدن کرده و کلینیک تخصصی و فوق تخصصی طالقانی آبادان را افتتاح می کند.

در سفر قاضی زاده هاشمی به خرمشهر نیز عملیات اجرایی ساخت یک بیمارستان فوق تخصصی آغاز می شود.

روستای ابوشانک با 209 خانوار و بیش از یکهزار نفر جمعیت حدود 30 کیلومتری آبادان واقع است. 

- - , .

انتخاب...
ما را در سایت انتخاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار select بازدید : 120 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 17:30

نیوزیلند تحریم‌ها علیه ایران را لغو کرد و برای توسعه مناسبات دو کشور سفارت خود در تهران را ارتقا داد.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نیوزیلند تحریم‌ها علیه ایران را لغو کرد و برای توسعه مناسبات دو کشور سفارت خود در تهران را ارتقا داد.

به گزارش تسنیم به نقل از پایگاه خبری او دی تی، نیوزیلند تحریم ها علیه ایران را لغو کرد.

موری مک کولی، وزیر امور خارجه نیوزیلند گام هایی را برای لغو تحریم های ایران اعلام کرده که اکنون این گام ها تکمیل شده اند و مسیر برای همکاری مجدد تجار این کشور با ایران بدون نیاز به کسب مجوز ویژه از وزارت امور خارجه این کشور هموار شده است.

برخی تحریم ها شامل محدودیت تجارت تجهیزات هسته ای، فن آوری نظامی و تسلیحات پابرجا خواهد بود.

ایران در دهه 1980 یکی از 5 بازار مهم صادراتی نیوزیلند محسوب می شد. اما با وضع تحریم ها، ارزش صادرات این کشور به ایران از بیش از 163 میلیون دلار در سال 2014 به زیر 90 میلیون دلار در سال 2015 رسید. بخش عمده محصولات صادراتی را لبنیات و فرآورده های حیوانی تشکیل می داد.

مک کولی گفت، سفارت نیوزیلند در تهران ارتقاء یافته  تا به تجار نیوزیلندی برای بازگشت به بازار ایران کمک کند. همچنین دیدارهایی در سطح بالا برای اواخر امسال برنامه ریزی شده است.

وزیر امور خارجه نیوزیلند گفت: «علاوه بر ایجاد فرصت های اقتصادی، ما امیدواریم تلاش ها برای  انعقاد توافق هسته ای موجب ایجاد پنجره ای برای از سر گیری روابط ایران با جامعه بین المللی شود.»

وزارت امور خارجه نیوزیلند در عین حال در باره چالش های موجود در فرصت های اقتصادی ایران به فعالان اقتصادی نیوزیلندی هشدار داده است. مقررات مبهم، قوانین تجاری ضعیف، تعرفه های بسیار بالا و مشکلات مربوط به فساد از چالش هایی هستند که وزارت امور خارجه نیوزیلند به آنها اشاره کرده است. این وزارتخانه همچنین به تجار توصیه کرده که قبل از ورود به بازار ایران مشاوره حقوقی دریافت کنند.

- - , .

انتخاب...
ما را در سایت انتخاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار select بازدید : 124 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 16:20

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایلنا نوشت: عضو کمیته رسیدگی به پرونده بابک زنجانی در مجلس گفت: ایراد اساسی و اشکال بزرگ دادگاه بابک زنجانی از‌‌ همان روز اول این بود که حامیان او را نادیده گرفت.

امیرعباس سلطانی در واکنش به صحبت‌های مسئول مطالبات وزارت نفت در خصوص آغاز پرداخت بدهی‌های بابک زنجانی، اظهار داشت: تنها اتفاق جدید، آغاز فروش اموال بابک زنجانی به منظور جبران بخشی از بدهی‌های او است و تا این لحظه حتی یک ریال از این بدهی‌ها پرداخت نشده‌است.

او در توضیح نحوه فروش اموال زنجانی به منظور جبران بخشی از بدهی‌ها، اعلام کرد: با درخواست دادگاه مبنی بر تشکیل یک کمیته ۵ نفره به منظور کار‌شناسی در مورد اموال زنجانی، بر روی این اموال قیمت‌گذاری انجام و به پیوستی قوه قضاییه اعلام شد. اگرچه مادر و خواهران بابک زنجانی و همچنین چند بانک، موسسه اقتصادی و طلبکار دیگر نسبت به این اموال مدعیاتی را مطرح کرده‌اند.

عضو کمیته رسیدگی به پرونده بابک زنجانی در مجلس اعلام کرد: ارزش کل اموال و دارایی‌های زنجانی در ایران حدود ۲۴۰۰ میلیارد تومان است که بیش از نیمی از این اموال به دلایلی ازجمله ادعای خانواده زنجانی و طلبکارهای دیگر قابل فروش نیست و در مجموع فرش کمی بیشتر از ۴۰٪ این اموال میسر خواهد بود.

سلطانی در پاسخ به این سوال که آیا دادگاه قصد ندارد به پرونده مسئولان دولتی حامی زنجانی ورود کند، گفت: ایراد اساسی و اشکال بزرگ دادگاه بابک زنجانی از‌‌ همان روز اول این بود که به پرونده حدود ۱۲ نفری که امکان انجام این تخلف‌ها را برای زنجانی فراهم آورده و همگی در سطح وزیر و معاون‌ وزیر در دولت قبل فعالیت می‌کردند، ورود نکرد و حامیان زنجانی را نادیده گرفت و این درحالی است که محاکمه زنجانی به تنهایی هیچ ثمری به همراه نخواهد داشت.

او ادامه داد: متاسفانه در ۳ سال گذشته همواره عده‌ای به صورت غیرمستقیم از زنجانی هواداری می‌کنند و خود زنجانی هم هر روز با شیوه‌ای جدید و با فرار به جلو، پرداخت بدهی‌هایش را به تعویق می‌اندازد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس نهم یادآور شد: سال گذشته بانک مرکزی اعلام کرد که زنجانی بدهی‌اش را پرداخت کرده اما طی یک هفته بررسی موضوع، مشخص شد که هیچ پولی واریز نشده‌است.

نماینده مردم بروجن در مجلس همچنین با ابراز نگرانی از ورود پول‌های کثیف ناشی از تخلف‌های زنجانی در انتخابات، اعلام کرد: عوامل بابک زنجانی در سراسر کشور بیش از هزاران میلیارد تومان خرج ستادهای انتخاباتی می‌کنند تا با این هزینه‌های میلیاردی افراد موردنظر خود را وارد مجلس کنند.

سلطانی همچنین ضمن تایید خبر حمایت محمدرضا رحیمی از لیست ۷۰ نفره در استان‌های غربی کشور، اعلام کرد: امروز در شهرستان بروجن استان چهارمحال و بختیاری شاهدیم افرادی که در تامین هزینه گذران زندگی خود با مشکل روبرو بودند، وارد رقابت‌های انتخاباتی شده و به صورت میلیاردی هزینه می‌کنند که گویا برخی از این موارد مربوط به فعالیت‌های مشکوکی است که تحت حمایت پول‌های کثیف انجام می‌شود.

- - , .

انتخاب...
ما را در سایت انتخاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار select بازدید : 81 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 16:20

خطیب نماز جمعه تهران گفت: از یک طرف انگلیس خط می‌دهد و از طرف دیگر مقام معظم رهبری که نائب امام زمان(عج) است، خط می دهد، مردم بینی انگلیس را به خاک خواهند مالید.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خطیب نماز جمعه تهران گفت: از یک طرف انگلیس خط می‌دهد و از طرف دیگر مقام معظم رهبری که نائب امام زمان(عج) است، خط می دهد، مردم بینی انگلیس را به خاک خواهند مالید.

به گزارش «انتخاب»، حجت الاسلام کاظم صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه تهران اظهار داشت: از یک طرف انگلیس خط می‌دهد و از طرف دیگر مقام معظم رهبری که نائب امام زمان(عج) است، خط می دهد. مردم بینی انگلیس را به خاک خواهند مالید.

وی تصریح کرد: برخی از ابتدای انقلاب در موقعیت‌های مختلف بوده‌اند و گردن کلفت شده‌اند، برخی با تخریب شورای نگهبان می خواهند پر و بال ولایت را بچینند. آن‌ها که به شورای نگهبان حمله می‌کنند اعتبار خود را از کجا گرفته اند؟ معلوم میشود این افراد نظام را قبول ندارند.

این خبر تکمیل می شود..

- - , .

انتخاب...
ما را در سایت انتخاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار select بازدید : 134 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 16:20

سیدناصر سجادی در گفتگو با مهر درباره مهمترین عوامل تاثیر گذار در توقف عرضه کارتی و حذف کارت‌های هوشمند بنزین خودروها، گفت: پس از عرضه تک نرخی بنزین، رشد مصرف این فرآورده نفتی در کشور متوقف شده است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با اعلام اینکه از ابتدای سال‌جاری تاکنون در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد مصرف بنزین در کشور کمتر از دو درصد بوده است، تصریح کرد: از سوی دیگر، گزارش‌های استخراج شده از استان‌های مرزی حاکی از آن است که در تمامی استان‌های مرزی رشد مصرف بنزین به مراتب کمتر از دو درصد بوده است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه هم اکنون با کاهش قیمت جهانی بنزین، عملا قاچاق این فرآورده نفتی متوقف شده است، اظهار داشت: به عبارت دیگر، هم اکنون هیچ گونه جاذبه و انگیزه اقتصادی برای قاچاق بنزین در کشور وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه یکی از مهمترین اهداف عرضه کارتی بنزین مقابله با قاچاق بوده است، اظهارداشت: از این رو قاچاق بنزین متوقف شده است.

سجادی در ادامه از اصلاح قیمت بنزین به عنوان یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار در عرضه کارتی بنزین در کشور یاد کرد و افزود: در طول حدود ۸ سال گذشته تاکنون قیمت بنزین از لیتری ۸۰ و ۱۰۰ تومان به یکهزار تومان افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با تاکید بر اینکه در مجموع سه هدف بزرگ برای عرضه کارتی بنزین تعریف شده بود، گفت: مدیریت مصرف، اصلاح قیمت‌ها و مقابله با قاچاق سوخت سه هدف بزرگ اجرای این طرح به شمار می‌رود.

این مقام مسئول با بیان اینکه در طول حدود ۸ سال گذشته تاکنون تمامی اهداف عرضه کارتی بنزین در کشور محقق شده است، تصریح کرد: از سوی دیگر، در شرایط فعلی با توجه به عرضه تک نرخی و حذف سهمیه‌ها، مردم عملا هیچ گونه انگیزه‌ای برای خرید بنزین با استفاده از کارت هوشمند سوخت شخصی خود ندارند.

وی با اعلام اینکه براساس بررسی‌هایی که در سطح جایگاه‌های سوخت انجام شده هم اکنون اکثریت مردم برای خرید بنزین از کارت جایگاه‌داران به جای کارت سوخت شخصی استفاده می‌کنند، بیان کرد: از این رو ادامه عرضه کارتی دستاورد جدیدی ندارد.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با تاکید بر اینکه بر خلاف بنزین، عرضه کارتی گازوئیل در جایگاه‌های سوخت ادامه می‌یابد، یادآور شد: هم اکنون قیمت گازوئیل در کشور واقعی نشده است و کماکان جذابیت برای قاچاق گازوئیل وجود دارد.

سجادی در پاسخ به این پرسش مهر که آیا هزینه‌های سرمایه‌گذاری برای راه اندازی سامانه هوشمند سوخت بازگشت داده شده است؟ توضیح داد: این هزینه در همان ۱۵ روز نخست اجرای طرح بازگشت داده شده و کاهش شدید واردات با وجود افزایش سالانه تعداد خودروها یکی از مهمترین دلایل بازگشت سرمایه با اجرای این طرح به شمار می‌رود.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه اجرای طرح پاداش و جریمه برای استفاده و یا عدم استفاده از کارت هوشمند بنزین فعلا منتفی است، خاطرنشان کرد: با این وجود عرضه کارتی بنزین فعلا ادامه می یابد و برای توقف عرضه کارتی این فرآورده نفتی باید دولت مصوبات قانونی را صادر و ابلاغ کند.

بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت اخیرا در نشستی خبری با بیان اینکه وزارت نفت به دنبال توقف عرضه کارتی بنزین است، گفته است: برای نهایی کردن این موضوع دنبال مذاکره با دولت هستیم.

- - , .

انتخاب...
ما را در سایت انتخاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار select بازدید : 115 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 15:11

ساختمان‌های پنج طبقه و بیشتر 91.7 درصد از مجموع پروانه‌های احداث ساختمان صادر شده از سوی شهرداری‌های شهر تهران را در نیمه‌ی اول سال 1394 به خود اختصاص داده‌اند.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ساختمان‌های پنج طبقه و بیشتر 91.7 درصد از مجموع پروانه‌های احداث ساختمان صادر شده از سوی شهرداری‌های شهر تهران را در نیمه‌ی اول سال 1394 به خود اختصاص داده‌اند.

به گزارش ایسنا، اطلاعات حاصل از مرکز آمار بیانگر این است که از مجموع پروانه‌های احداث ساختمان صادر شده از سوی شهرداری‌های شهر تهران در حدود 0.4 درصد برای احداث ساختمان‌های یک طبقه، 0.7 درصد برای احداث ساختمان‌های دو طبقه، 1.7 درصد برای احداث ساختمان‌های سه طبقه، 5.5 درصد برای احداث ساختمان‌های چهار طبقه و 91.7 درصد برای احداث ساختمان‌های پنج طبقه و بیشتر صادر شده است.

هم‌چنین از کل پروانه‌های صادر شده برای احداث ساختمان از سوی شهرداری‌های شهر تهران تعداد 4005 پروانه (89 درصد) مربوط به احداث ساختمان‌های مسکونی، 381 پروانه (8.5 درصد) مربوط به احداث ساختمان‌های مسکونی و کارگاه توام، 95 پروانه (2.1 درصد) مربوط به احداث ساختمان‌های بازرگانی و 20 پروانه (0.4 درصد) مربوط به احداث ساختمان‌هایی با سایر کاربری‌ها بوده است.

مساحت زمین در پروانه‌های احداث ساختمان بالغ بر 1393.4 هزار متر مربع بوده که در حدود 1181.0 هزار متر مربع (84.8 درصد) مربوط به پروانه‌های احداث ساختمان مسکونی گزارش شده است. متوسط مساحت زمین در هر پروانه احداث ساختمان مسکونی حدود 295 متر مربع محاسبه شده است.

- - , .

انتخاب...
ما را در سایت انتخاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار select بازدید : 83 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 15:11

پس از آنکه چین دومین اقتصاد برتر دنیا روزهای سختی را در عرصه اقتصادی تجربه می کند، ژاپن یکی دیگر از قدرتهای برتر اقتصادی قاره آسیا نیز از به هم ریختگی در بخش تجارت خارجی و کسری تجاری سنگین خبر داده است.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : پس از آنکه چین دومین اقتصاد برتر دنیا روزهای سختی را در عرصه اقتصادی تجربه می کند، ژاپن یکی دیگر از قدرتهای برتر اقتصادی قاره آسیا نیز از به هم ریختگی در بخش تجارت خارجی و کسری تجاری سنگین خبر داده است.

به گزارش ایرنا، آمار گمرک ژاپن نشان می دهد که این کشور در ماه ژانویه سال جاری (دی - بهمن) شاهد یک کاهش 13 درصدی در صادرات در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته بوده است.

این در حالی است که به دلیل همین وضعیت میزان کسری تجاری ژاپن به 646 میلیارد ین معادل 5میلیارد و 650 میلیون دلار در این ماه رسیده است.

گمرک ژاپن گزارش کرده است که در بخش واردات نیز یک کاهش 18 درصدی به ثبت رسیده و میزان تجارت ژاپن با چین در ماه گذشته میلادی 12 درصد در مقایسه با دوره مشابه سال قبل کمتر شده است.

ژاپن به شدت برای توسعه اقتصادی و مازاد تجاری به بازار چین وابسته است، اما آمار سازمان تجارت خارجی این کشور نشان می دهد میزان صادرات ماشین آلات ژاپنی به چین در سال گذشته میلادی (2015) 27 درصد کاهش یافته و صادرات اقلام دیگر نظیر خودرو، فولاد و آهن هم کمتر شده است.

اداره کل گمرک این کشور در گزارشی تازه، آماری مربوط به سال جاری میلادی و ماه ژانویه آورده که نشان می دهد میزان صادرات ژاپن در این ماه به کل قاره آسیا 18 درصد کاهش داشته است.
در همین حال میزان صادرات ژاپن به آمریکا در ماه گذشته میلادی 5.3 درصد و واردات از آن کشور هم نشان دهند کاهش 9.7 درصدی بود.

ژاپن اما در ماه قبل توانست در بخش صادرات کامیون و کشتی باربری شاهد رشد صادراتی 26 درصدی باشد و رشد صادرات بخش مواد شیمیایی هم قابل توجه بوده است.

این اتفاقات در حالی می افتد که صادرات چین نیز بر اساس گزارش اداره کل گمرک این کشور در ماه ژانویه 6.6 درصد کاهش یافت، ولی مساله مهمتر اینکه این هفتمین ماه متوالی است که صادرات کاهش می یابد.

آمار همین اداره حکایت از آن دارد که واردات هم برای پانزدهمین ماه متوالی 14.4 درصد کاهش یافته که طبق اعلام مسئولان، هر دو رقم در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته کاهش چشمگیری داشته و وضعیت بدتر از پیش بینی ها بوده است.

«لی گانگ لئو» اقتصاددان چینی می گوید که تقاضا و مصرف بخصوص در کشورهای همسایه چین از جمله کره جنوبی و جزیره تایوان کاهش یافته و این موضوع تاثیر فراوانی در پایین آمدن نرخ صادرات داشته است.

- - , .

انتخاب...
ما را در سایت انتخاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار select بازدید : 115 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 15:11

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : یک شرکت داروسازی آمریکایی اعلام کرد: تست واکسن جدید مقابله کننده با ویروس زیکا روی موش‌های آزمایشگاهی با نتایج مثبت و امیدبخشی همراه بوده‌است.

به گزارش ایسنا، کارشناسان این شرکت داروسازی با بیان اینکه این واکسن واکنش‌های ایمنی در موش‌ها را تقویت می‌کند، اظهار داشتند: همچنان در حال انجام آزمایش‌های بیشتر روی آن هستیم تا بتوان از انسان‌ها در مقابل پشه حامل ویروس زیکا محافظت کرد.

از بین هر پنج فرد مبتلا به ویروس زیکا تنها در یک نفر علائمی همچون تب، حساسیت پوستی و درد عضلانی مشاهده می‌شود، هرچند احتمال وجود دارد ویروس زیکا خطر ابتلای نوزادان به بیماری مادرزادی میکروسفالی را در آنان افزایش دهد به همین دلیل کارشناسان با جدیت به دنبال آن هستند تا واکسنی را برای مقابله با این ویروس تهیه کنند.

علاوه بر این، محققان معتقدند ویروس زیکا می‌تواند با بروز سندرم گیلن باره که یک نوع اختلال خود ایمنی به حساب می‌آید، ارتباط داشته باشد.

به گزارش ایسنا به نقل از لایوساینس، اگرچه این واکسن در حال تست روی موش‌های آزمایشگاهی است، تا پایان سال جاری برای انجام آزمایش‌های بالینی روی انسان قابل استفاده خواهد بود.

- - , .

انتخاب...
ما را در سایت انتخاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار select بازدید : 151 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 14:10